Te veel zon, Walmart en een overdosis aan Amerikaanse mentaliteit

19 augustus 2012 - Long Beach, California, Verenigde Staten

Auwtsj! Gisteren hebben we eindelijk de tijd gehad om het prachtige strand van Long Beach te bezichtigen, en de consequenties ervan moet ik nu onder ogen zien. Ik ben zo rood als een garnaal! Niet gewoon ‘mooi’ egaal rood, maar een ‘lelijk’ vloekende vlekkerige kleur op de gehele achterkant van mijn nu nog iets te volle achterlichaam. Jaja, want in het land van de hamburgers, ben ik samen met Marijke begonnen aan een  soort sla dieet.  Dit betekent dat we bij al het vette vreten een bakje met sla nemen, die rijkelijk gevuld is met nacho chips en bruine bonen. Dit soort zet ik dus als snel aan de kant, want bruinen bonen lusten me niet. Maar om die dikke rode derrière van me toch wat strakker te maken, zijn we naast dit dieet begonnen met het doen van buikspieroefeningen.. Elke dag vijf minuten lang, op het ritme van de Amerikaanse popsongs. Helaas was dit vanmorgen geen optie, omdat de achterzijde van mijn lichaam wat opgezwollen was en ik strompelend de dag moet doorkomen. Maar goed, de intenties zijn er…

Naast ons leven van diëten, bestaat het ook uit walmart. Gemiddeld vier keer op een dag zijn we er te vinden, wat onze stemming overduidelijk niet ten goede komt. We hadden nog zoveel dingetjes nodig om optimaal gebruik te kunnen maken van ons appartement, dat we er maar naar toe bleven gaan terwijl we met ons hoofd al op het brede strand lagen! Weet wel dat de Walmart geen formido of c1000 uit Epe is, want dit vreselijke ding lijkt wel kilometers groot te zijn en wij dus maar bleven rond zeulen om alles te kunnen vinden. Daarnaast durven ze ook goed geld te vragen voor de meest truttige dingen. Waar de action 20 cent voor vraagt, kost hier zes dollar. We snappen de dollars dan ook nog niet helemaal, maar het fijne is dat dit minder is dan de euro.

Verder heb ik in dit negen uur durende tijdsverschil een geschikt moment gevonden om te skypen met het thuisfront. Fijn om even (jaaa ik weet dat ik hier nog maar vier dagen zit) de vertrouwde gezichten weer te zien. In deze gesprekken gebruikte ik zelfs al wat Engelse woordjes (Yes i know, it sounds a bit pathetic) ..dus ik ben benieuwd hoe Amerikaans ik straks thuis kom (give me a hug darling! It’s sooooo awesome to see you again! You look so good!..)
Jep, want dat spontane/overdreven zit gewoon in de Amerikaanse mentaliteit. Ik mag dat wel...gewoon lekker rond flaneren over de straten van Long Beach en aan iedereen vragen hoe het gaat, hier en daar complimentjes uitdelen en maar uitroepen hoe amazing alles is. Ik denk dat ik mijn plekje hier wel heb gevonden. Natuurlijk mogen daar de complimentjes gericht aan me, myself and I ook niet ontbreken. ‘You have a beautiful accent’… hmm daar moet ik dus nog wat aan sleutelen.

Buiten deze vredige omgangsnormen om, is er natuurlijk ook de crime. Zo horen we met regelmaat een scala van lawaai aan alarmen voorbij komen, lopen mensen op elkaar te schelden met fuck this en fuck that and shut up with your dirty fat ass! ..Maar het hoogtepunt kwam toch wel gisteren, toen Marijke en ik een vreselijke slechte film op ons mooie balkonnetje (nu wel met Rose! ) aan het kijken waren, toen er ineens een helikopter dicht bij ons appartement rond bleef vliegen en het zwaai/zoek licht aan had staan en er hoogstwaarschijnlijk met een zoekactie bezig was! Veilige buurt hea? Wie weet komt deze spannende zoekactie wel bij ‘politie op je hielen!’

Na al dit spannends, nemen we vandaag een dagje rust. We gaan relaxen op ons balkon, bed in elkaar zetten, folie in de smerige keukenkasten plakken, kastjes inrichten en de rest laten we op ons afkomen. Morgen komt Marisol ons ophalen en gaat het echt beginnen! To be continued…

Greetings from sunny Long Beach &

Lots of Love,
Laura

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anne:
    19 augustus 2012
    LAURAAA!

Ik heb eindelijk je site gevonden en al je verhalen gelezen en jij gaat dit echt zo goed doen! Wat een leuke verhalen! Heel veel plezier nog!
  2. Sandra:
    19 augustus 2012
    Helemaal leuk daar lekker weer, eten en mooie stranden! Veel plezier morgen met je stage!! Xxx
  3. Melanie:
    Hey Lau,

Hoe is je stage gegaan? En hoe gaat het met je achterste? Nog steeds zo erg verbrand?

Groetjes,
    Melanie
  4. Ineke:
    Hoi Laura,

Hoe gaat'ie? Ik hoop voor je dat je met je stage niet al teveel zittend werk moet doen, want dan moet je op de blaren zitten;)
    Succes!
  5. Joost:
    Hee Laura,
    Hoe gaat het ermee?
    Hangt de MC Donald's je de keel al uit? Jou kennende niet :P
    Kan je het goed vinden met je reisgenoot?
    Heel veel plezier en succes toegewenst.
    Groetjes van je maatje.
  6. Josje:
    27 augustus 2012
    Hey Laura, wat leuk om je te kunnen volgen. Wat een lachertje is onze c1000 dan he meid.
    Geniet van alles liefs, Josje en natuurlijk ook een knuffel van je oom Bernard.
  7. Laura:
    30 augustus 2012
    Dankjewel voor al jullie leuke reacties!