Amerikaaa! hallo aangenaam temperatuur, palmbomen en hamburgertenten, here I am!

18 augustus 2012 - Long Beach, California, Verenigde Staten

Darlings,

Yes I like it here! Het is een paradijs aan fastfoodketens, palmbomen, big cars en… zwervers.
Gisteren zijn we rond 17.00 uur op Amerikaanse bodem aangekomen, waarna alle hectiek in werking werd gezet. Het was nog een hele opgave om door de douane heen te komen, waar ik zo’n plusminus dertig minuten voor heb gestaan omdat het hele systeem bevroor toen ik mijn negen tellende vingertoppen op het apparaat moest leggen. Gelukkig was het een zeer vriendelijke Amerikaan waar ik met mijn allerbeste Engels een gesprek kon voeren over het weer, het strand en het weer dus.

Daarna werden we opgehaald door Marisol, ons contactpersoon van de YMCA , en zijn vervolgens naar ons appartement gegaan. Ze heeft al twee matrassen weten te strikken, dus we hoeven gelukkig niet op de grond te slapen.
We hebben dan ook weinig te klagen over ons appartementje. Een mooie ruime slaapkamer met een huge walk in closet en een balkonnetje. Een kleine kanttekening hierbij is dat wanneer wij hier voor ons plezier gaan zitten,  nu nog zonder rose, ervaren alsof we in een combinatie tussen een vogeltuin (maar dan zonder vogels, maar met uitwerpselen) en een sloppenwijk zitten.

Maar goed, na een korte bezichtiging van ons appartement zijn we boodschappen gaan doen, een korte tour gedaan door het YMCA gebouw, koelkast en magnetron opgehaald, door een hamburgertent drive gegaan en papieren getekend bij onze huisbaas waar de geur van Wierook je het gevoel geeft zo stoned als een konijn te zijn en die zelfs niet uit mijn haar te verkrijgen is na het nemen van een chloordouche.
Goed om er even bij te vermelden, voor mijn bezorgde lieve moeder, dat mevrouw huisbaas vertelde (ze woont in hetzelfde gebouw) dat dit een hele veilige wijk is, want ze wil dat haar kinderen in een savety buurt wonen. Toen wij daar dus aan  de keukentafel zaten om 100 pagina’s te tekenen, kwam haar zoon binnen: een grote zwarte dikke negerman!… Als die zich zelfs veilig waant ha?.. ;)

Na dit alles, zo’n 29 uur later nadat ik mijn heerlijke bedje in Epe had verlaten, ons ogen bloed doorlopen waren en ons Engels niet meer leek dan op onverstaanbaar gebrabbel.. mochten we eindelijk ons matras opzoeken om vervolgens om 8.00 uur het daglicht weer te zien. Jaja ik heb een jetlag! ..

Vandaag stond onze dag in het teken van het regelen van elektriciteit aansluiting, internetaansluiting, boodschappen doen, opruimen! en het kopen van spulletjes om die vieze poepaanslag van de vogels in die mate te verbergen dat ik in ieder geval ’s ochtends fatsoenlijk mijn cornflakes op kan eten zonder braakneigingen. Oja, en ik heb vandaag naar lang zoeken een prepaidkaart kunnen kopen, die nu alweer op $0 staat omdat ineens het internet aanstond. (Internet op een prepaidkaart?? Hadden ze wel even mogen vertellen toch..) Maar goed, voor de mensen die mij ooit eens willen bellen, mijn nieuwe nummer is 15625522226.

Ik denk dat ik mijn weg hier, hoewel ik nog wel wat moet acclimatiseren, goed zal kunnen vinden. Het gaat hier allemaal net even wat anders dan in Nederland (je mag de frisdrank bij de MCdonalds onbeperkt aanvullen!!!!), maar hier zullen we vast snel aan wennen. Zo ook bij het bellen van gasaansluiting, het was en is ons nog steeds niet duidelijk of we bij het telefoongesprek nou te maken hadden met een computer of met een computermens. A littlebit awkward.. maar erg grappig omdat het Marijke was die aan de telefoon was;) Verder is het hier lekker warm en de mensen zijn erg vriendelijk. Zo heb ik vandaag een gratis handcrème gekregen van een vriendelijke jongeman achter een marktkraampje, die nu gehaaid ruzie heeft mijn zijn vrouwelijke compagnon die het vuur in haar ogen had staan toen ze dit zag. Maar mijn handen ruiken nu in ieder geval lekker!

Vanavond hebben we naast onze trip richting de MCdonalds weinig op de planning staan. Er is ons op het hart gedrukt om ’s avonds niet over straat te gaan omdat dit te onveilig is. (En nee, dat zei niet de huisbaas)..
Een straat verderop zitten veel prostituees en volgens Marisol kwam hier niet het meest fijne volk op af. Gezien het feit dat we nog niet veel meer hebben dan twee matrassen, moeten wij elkander maar zien te vermaken. Gelukkig heb ik leuke spelletjes gekregen op mijn gedagzeg party, dus daar kunnen we ons vanavond vast mee vermaken.

Ik zeg bye bye, all the best and be continued..

Lots of Love,
Laura

823 Linden Ave, Unit 209
90813 Long Beach, CA

1. Marine:
    18 augustus 2012
    Its awesome here in Long Beach :) morgen lekker naar het strand:)
  2. Marjo:
    18 augustus 2012
    Lieve Laura.

Fijn dat je goed bent aangekomen en wat een leuk verhaal heb je geschreven. Je hebt alweer genoeg beleefd, had ook niet anders verwacht. De boel al lekker schoongemaakt? Als je straks terugkomt ben je ook een ervaren schoonmaakster. Hoop dat je gauw gesetteld bent. We hebben nu ook de tropische temperaturen van LA. Hoop dat je gauw internet hebt, kunnen we skypen Liefs en dikke kus ook van papa
    Mama
  3. Hermen:
    19 augustus 2012
    hee lau fijn om te horen dat je veilig aan bent gekomen ik hoop voor je dat je draai gouw vind ik spreek je snel op skyp ben erg benieuwt hoe het je afgaat daar veel plezier liefs hermen
  4. Ellis' van Ee:
    19 augustus 2012
    Hoi lieve Laura,
    Wij (Daan, Lieke en ik) hebben je foto's bekeken...erg leuk om te zien! Daan vroeg: "Hebben ze in Amerika ook een MC Donalds?!"
    Ik zal je snel een mail sturen!

Liefs Ellis en dikke kus van Daan en Lieke!